PEUGEOT je sa novim E-3008 pomaknuo granice kreativnosti kroz dizajn, užitak u vožnji i električne performanse koje osiguravaju korisnicima posve novu razinu užitka u vožnji.
• PRIVLAČNOST fastback SUV novog i učinkovitog dizajna.
• EMOCIJA koju pruža PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® nove generacije, podižući užitak u vožnji na posve novu razinu.
• IZVRSNOST 100 % električnog dosega (do 700 km) i performansi, zahvaljujući novoj platformi STLA Medium.
Aktualni PEUGEOT 3008 jedan je od najprodavanijih modela marke, a u proteklih je sedam godina oduševio više od 1 320 000 kupaca u 130 zemalja. PEUGEOT predano radi na elektrificiranju cjelokupne Peugeot game vozila te će do 2025. svi modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Europi bazirati isključivo na električnim vozilima. Predstavljanjem novog E-3008, PEUGEOT otvara vrata novog, električnog doba.
PEUGEOT E-3008 prvi je model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Novi PEUGEOT E-3008 proizvodit će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu, a u prodaju kreće u veljači 2024.
Gama modela temeljit će se na razinama opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Osim različitih razina opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produljenim dosegom i 320 KS s dva motora (pogon na sve kotače). U ponudi će biti dostupni i hibridni 1.2L motor 136 KS odnosno plug-in hibridni 1.6L motor 195 KS.
PRIVLAČNOST: NOVI E-3008 – DIZAJN POTPUNO NOVIH VIZURA
• Aerodinamičan fastback, SUV mačjeg stava
Novi E-3008 lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) novog E-3008 spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.
Energičnost novog E-3008 proizlazi iz uravnoteženih dimenzija vozila (duljina: 4,54 m, širina: 1,89 m, visina: 1,64 m), koje ga i dalje čine najkompaktnijim među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz obilje prostora za putnike i prtljagu.
• Tehnološki napredan sprijeda
PEUGEOT na novom modelu E-3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja. Peugeot je zadržao svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov.
U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke PEUGEOT koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.
Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem. Riječ je o posebnoj značajci dizajna koja novom E-3008 pruža impozantan izgled koji naglašava njegove suvremene karakteristike i osobnost.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke PEUGEOT koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
• Koncept koji fastback vodi na novu razinu
PEUGEOT je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka „lebdećim” spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog modela E-3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva.
Velik stražnji kraj novog E-3008 dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora), isto kao i u prethodnom modelu 3008.
• Usavršena silueta
Na novom E-3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji.
Brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila.
• Inovativni i usavršeni kotači
PEUGEOT nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi E-3008 kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima.
Kotači su dimenzija 19 ili 20 inča te se u njihovu središtu ističe novi logo marke PEUGEOT.
• Profinjena i izdržljiva završna obrada
Kad je riječ o vanjskoj završnoj obradi, na modelu E-3008 primijenjen je nov, suvremeniji pristup usmjeren na izdržljivost.
Novi E-3008 dostupan je u šest boja karoserije.
Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila, što na profinjen način pokazuje kako E-3008 ulazi u novo doba.
Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela E-3008.
Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.
Novi E-3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom, donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata također su izvedeni u sjajno crnoj boji.
• Visokokvalitetan i tehnološki napredan putnički prostor
Uz nevjerojatan 21-inčni lebdeći panoramski zaslon na novom PEUGEOT Panoramic i-Cockpitu® (vidjeti u nastavku), privlačnost i tehnološke značajke putničkog prostora dodatno su naglašeni ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se može prilagoditi u osam različitih boja.
Osvjetljenje se reflektira u elegantnom obrubu od pravog aluminija koji se proteže cijelom armaturnom pločom i nastavlja na vratima. Kombinacija aluminija, svjetla i tkanine s uzorkom stvara jedinstven i kvalitetan sklad prvorazrednih materijala.
EMOCIJA: NOVI PEUGEOT PANORAMIC i-COCKPIT® ZA NEVJEROJATAN UŽITAK U VOŽNJI
Inovacije i profinjenost koje odlikuju E-3008 izvana nastavljaju se i u njegovoj unutrašnjosti.
Novi PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® odvodi užitak u vožnji na novu razinu.
• Zakrivljeni lebdeći 21-inčni panoramski zaslon visoke razlučivosti kombinira head-up zaslon i središnji zaslon na dodir.
Timovi marke PEUGEOT odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita®, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt „lebdenja” naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.
Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču. Dakle, ovaj veliki i iznimno kvalitetan digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije PEUGEOT i-Cockpita®:
– s lijeve strane panoramskog zaslona, instrumentalna ploča prikazuje sve informacije povezane s vožnjom (brzina, snaga, sustavi za pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog upravljača.
– s desne strane panoramskog zaslona, u središtu armaturne ploče, smješten je dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sustavima za povezivanje itd.
U razini opreme Allure modela E-3008, novi PEUGEOT i-Cockpit® serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Razina opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.
• Nova arhitektura i ergonomske značajke
Novi PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom pričvršćivanja koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija koje se prikazuju na 21-inčnom panoramskom dodirnom zaslonu.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.
Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.
• Iznimna udobnost
Putnički prostor novog modela E-3008 nudi putnicima opuštajuće iskustvo te obilje prostora i svjetlosti. Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u inačici Allure te TEP kože i Alcantare u inačici GT pružaju udobnost bez premca. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.
Prednja sjedala novog modela E-3008 dobila su prestižnu oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken) koju dodjeljuje njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima. U inačici GT sjedala uključuju ventilaciju i masažnu funkciju, a grijanje je dostupno i u drugom redu.
PEUGEOT prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.
Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, novi PEUGEOT E-3008 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano prati kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor i, prema potrebi, automatski aktivira pročišćavanje zraka.
Inačica GT uključuje i sustav za tretiranje zraka Clean Cabin koji filtrira onečišćujuće plinove i čestice. Kvaliteta zraka prikazuje se na desnoj strani panoramskog zaslona.
• Obilje prostora za odlaganje i velik obujam prtljažnika
U putničkom prostoru novog modela E-3008 na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.
Iskoristivi obujam od 520 litara ispod police čini prtljažnik novog modela E-3008 jednako prostranim kao kod prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru.
• Dinamični ovjes za učinkovitost i užitak u vožnji
Model E-3008 opravdava ugled marke PEUGEOT kad je riječ o prianjanju uz cestu i užitku u vožnji.
Nova platforma STLA Medium uključuje novi prednji i stražnji ovjes dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
• Četiri načina vožnje za optimalne performanse
Vozač može odabrati jedan od četiriju načina vožnje s pomoću upravljača smještenog na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi modela E-3008 željama vozača i/ili uvjetima na cesti:
– Način rada Normal
Osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 %; iznad 70 % dostupni su puna snaga i okretni moment.
– Način rada Eco
Omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja.
– Način rada Sport
Omogućuje dinamičniju vožnju korištenjem specifičnih postavki za servo upravljač, papučicu gasa i mjenjač.
– Način rada 4WD (kad je primjenjivo)
Ovaj način rada dostupan je pri brzinama iznad 135 km/h te raspoređuje snagu na sva četiri kotača ako je podloga skliska (snijeg, blato itd.).
• Okretni gradski SUV
Novi E-3008 kompaktan je i ima najbolji krug okretanja (10,6 m) među svim potpuno električnim SUV modelima u svojoj klasi, što ga čini izvrsnim za gradsku vožnju. Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, serijski je opremljen stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dvaju kutova: straga ili odozgo. Kamera ima i mlaznicu za čišćenje kako bi slika bila savršena bez obzira na uvjete.
Novi E-3008 opcijski se može opremiti sustavom PEUGEOT VisioPark 360° koji, zahvaljujući četirima kamerama postavljenima tik uz prednje i stražnje kotače i 12 senzora raspoređenih po cijelom automobilu, nudi prikaz okruženja u 360 °. To vozaču omogućuje izbjegavanje bilo kakvih prepreka u blizini vozila.
• Proširene sposobnosti poluautonomne vožnje
PEUGEOT ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sustav Drive Assist Plus dostupan na novom modelu E-3008. Ovaj sustav vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar itd.) i informacije koje prikuplja iz povezanog navigacijskog sustava.
Ti su sustavi za pomoć osmišljeni da olakšaju život vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste.
– Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i održavanje vozila u voznom traku
Prilagođava upravljanje i brzinu novog E-3008 kako bi ga zadržao u traku i na brzini koju unaprijed postavi vozač.
– Poluautomatska promjena traka
Vozilo prelazi u drugi trak kad vozač to zatraži. Jednostavno aktivirajte pokazivač smjera i pritisnite tipku „OK” na upravljaču i sustav će vas usmjeriti u drugi trak.
– Rane preporuke za brzinu
Na temelju očitanih prometnih znakova i prikupljenih informacija iz povezanog navigacijskog sustava otkriva moguće promjene u ograničenju brzine te preporučuje vozaču da prilagodi postavke prilagodljivog tempomata. Ukoliko vozilo detektira kišu, sustav odmah predlaže smanjenje brzine u skladu s ograničenjem brzine, na primjer sa 130 na 110 km/h na autocesti.
Za tu sposobnost poluautonomne vožnje potrebno je odobrenje vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.
• Cjelovit raspon aktivnih sigurnosnih sustava
E-3008 opremljen je najnovijim PEUGEOT aktivnim sigurnosnim tehnologijama, uključujući:
– Automatsko kočenje s upozorenjem na sudar: otkriva vozila, pješake i bicikliste, u dnevnoj i noćnoj vožnji, pri brzinama do 140 km/h.
– Aktivni sustav upozorenja na nenamjerno napuštanje traka s ispravljanjem putanje.
– Sustav praćenja pozornosti vozača, koji prepoznaje smanjenu pozornost analizirajući kretanje vozila.
– Prepoznavanje i digitalni prikaz prometnih znakova: obvezno zaustavljanje, jednosmjerna cesta, zabrana pretjecanja, završetak zabrane pretjecanja, kao i uobičajeni znakovi za ograničenje brzine.
– Sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa i upozorenje na promet straga (do 75 metara).
– Hill Descent Control: smanjuje rizik od proklizavanja ili gubitka nadzora nad vozilom u vožnji nizbrdo pri brzinama manjim od 30 km/h, bilo prema naprijed ili natrag, automatski regulirajući brzinu kretanja.
– Advanced Traction Control: optimizira prianjanje na skliskim podlogama. Može se aktivirati u tri položaja: snijeg, blato i pijesak.
• Električna platforma koja postavlja nove standarde
PEUGEOT E-3008 prvi je model koji će koristiti novu platformu STLA Medium. Ona je razvijena za buduća električna vozila Grupe i postavlja nova pravila na tržištu.
Platforma STLA Medium za električna vozila odlikuje se rekordnom isporukom energije kotačima, s do 98 kWh uz kraći međuosovinski razmak (2,73 m na modelu E-3008). Dizajn usmjeren na performanse omogućuje modelu E-3008 najveći doseg u klasi (do 700 km) uz zadržavanje kompaktnih dimenzija (4,54 m duljine).
• Širok raspon naprednih električnih pogonskih sklopova
Novi E-3008 od samih je početaka dizajniran kao električni model nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija
kako bi odgovorio na sve potrebe kupaca.
– Doseg od 525 km, pogon na dva kotača, 210 KS/157 kW
– Inačica s dualnim motorom i dosegom od 525 km, s pogonom na sva četiri kotača, 320 KS / 240 kW
– Inačica s produljenim dosegom od 700 km, s pogonom na dva kotača, 230 KS / 170 kW
• Elektromotor i mjenjač
Nova generacija sinkronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću učinkovitost. Inačice s pogonom na dva kotača isporučuju 157 kW (343 Nm) ili 170 kW (343 Nm) snage. Inačica s dualnim motorom s pogonom na sva četiri kotača isporučuje ukupno 240 kW snage (157 kW – 343 Nm sprijeda te 83 kW – 166 Nm straga).
• Brzo punjenje
Priključak za punjenje s lijeve stražnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja).
Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu.
Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 na novom modelu E-3008 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 % do 80 % za 30 minuta te za manje od 30 minuta u inačici s produljenim dosegom.
• Najnovija generacija povezanih informacijskih sustava PEUGEOT
Razina opreme Allure serijski je opremljena sustavom PEUGEOT i-Connect® koji omogućuje potpunu povezanost zahvaljujući funkciji Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto).
Tehnološko iskustvo upotpunjuje sustav PEUGEOT i-Connect® Advanced, serijski na razini opreme GT modela E-3008. Dodatno opremljen naprednim povezanim navigacijskim sustavom TomTom s funkcijom „trip planner” koja optimalno planira putovanja kako bi se maksimalno iskoristio doseg vozila i olakšalo punjenje. Sustav pri izračunu rute u obzir uzima velik broj informacija, među ostalim udaljenost koju je potrebno prijeći, razinu napunjenosti baterije pri polasku, željenu razinu napunjenosti baterije po dolasku, brzinu, potrošnju energije, promet, vrstu ceste, nagib... te, naravno, punionice koje su dostupne po putu ili na odredištu.
Funkcija glasovnog upravljanja „OK PEUGEOT” omogućuje pristup multimedijskom sadržaju, grijanju, klima-uređaju i telefonu. Funkcija glasovnog upravljanja sad može razlikovati naredbe vozača i suvozača.
Kako bi pružio podršku korisnicima i odgovorio na sva moguća pitanja, sustav dolazi uz dokumentaciju i vodič u vozilu (dostupan putem QR koda). Ažuriranja sustava provode se bežično.
• Savršena povezanost
Svi modeli E-3008 imaju dvije USB-C utičnice smještene s prednje strane središnje konzole, jednu za punjenje i prijenos podataka, a drugu isključivo za pujenje.
Modeli E-3008 opremljeni sustavom PEUGEOT i-Connect® Advanced imaju dodatne dvije USB-C utičnice (za punjenje), smještene na stražnjoj strani središnje kontrole za putnike u drugom redu.
Svi modeli E-3008 opremljeni su 12-V utičnicama smještenima na prednjoj i stražnjoj strani središnje konzole te u prtljažniku.
Bežični punjač mobitela (15 W) smješten je na središnjoj konzoli, ispod iToggle tipki.
Novi Peugeot 3008 dostupan je za narudžbe u Bosni i Hercegovini, s raznovrsnim opcijama motorizacije i paketima opreme. Osnovni hibridni model Peugeot 3008 1.2 ALLURE ima cijenu od 63.116 KM, dok je cijena za bogatiji paket opreme GT sa istim motorom 69.119 KM.
Električni model, koji dolazi s baterijom od 73 kWh i snagom od 210 KS, košta 84.387 KM u ALLURE paketu, dok je cijena za verziju sa GT paketom 91.553 KM. Cijena električnih vozila može se umanjiti za 10.000 KM zahvaljujući poticajima koje nudi Vlada Federacije BiH za kupovinu električnih vozila.
Tu je i plug-in hibrid čija je cijena u ALLURE paketu 83.997 KM, dok jači GT paket iznosi 90.300 KM. Za ovu verziju vozila moguće je ostvariti poticaj od 7.000 KM.