Zdravlje

EHHH...: Jel' vaš šef grozan?

Jedan od glavnih razloga zašto se osjećate loše na poslu je možda to što na svom radnom mjestu imate toksičnog i vrlo negativnog šefa.

Sutra.ba
Jel' vaš šef grozan?
ljuti_sef

Ako vas šef potkopava, pretjerano kritikuje i negativan je, to utiče na cjelokupno okruženje na radnom mjestu. To može dovesti do internih sukoba između članova tima i također poremetiti ukupni tok produktivnosti firme.

Ako ste u posljednje vrijeme osjećali da vaš šef nije baš onakav za kojeg se predstavlja, evo nekoliko znakova pomoću kojih možete prepoznati je li vaš šef vrlo toksičan.

Favoritiziranje - možda ćete primijetiti da se vaš šef prema nekim zaposlenicima ponaša bolje nego prema drugima. Oni mogu dodijeliti posebne privilegije ili mogućnosti na temelju ličnih preferencija, a ne zasluga. To može uzrokovati da drugi zaposlenici osjećaju da se prema njima ne postupa jednako i može porasti ogorčenost prema šefu.

Loša komunikacija - toksičan šef često ne uspijeva efikasno komunicirati, zbog čega se zaposlenici osjećaju zbunjeno, neinformirano ili zanemareno. Mogu izbjeći davanje jasnih uputa i propustiti poslušati zabrinutost zaposlenika. Mogu čak dati povratne informacije na ponižavajući ili omalovažavajući način. To može stvoriti stresnu atmosferu za zaposlenika.

Mikromenadžment - toksični šefovi skloni su pretjeranom mikroupravljanju svojim zaposlenicima. Nedostaje im povjerenja u sposobnosti svog tima i stalno se miješaju u njihove svakodnevne zadatke što guši kreativnost i rast. To može dovesti do demotivacije, smanjenog zadovoljstva poslom i općeg osjećaja podcijenjenosti.

Nedostatak priznanja i podrške - takvi šefovi često ne prepoznaju i ne cijene doprinose svojih zaposlenika. Oni mogu pripisati zasluge za uspjeh svojih zaposlenika, pružiti minimalnu podršku ili čak potkopati njihova postignuća. Taj nedostatak priznanja i podrške može stvoriti otrovno i demoralizirajuće radno okruženje.

Zlostavljanje na radnom mjestu - otrovni šefovi mogu se upustiti u maltretiranje ili uznemiravanje svojih zaposlenika. Oni mogu omalovažavati, vrijeđati ili ismijavati pojedince, potičući atmosferu straha i zastrašivanja. Takvo ponašanje nagriza moral zaposlenika, produktivnost i mentalno blagostanje.