Bosna i Hercegovina

Galenika: Orijentisani ka budućnosti, razvoju i savremenim potrebama korisnika

Farmaceutska industrija je polje koje je uvijek puno izazova, promjena u trendovima gdje su transformacije u poslovanju i proizvodnji neophodnost. Naročito intenzivno i izazovno razdoblje je nastupilo pojavom korona virusa, a čini se da se farmaceutsko tržište kao i proizvođači i dalje nalaze u periodu povećane potražnje.

Alma Krilić Hrapović, regionalni menadžer za razvoj prodaje u kompaniji Galenika
Orijentisani ka budućnosti, razvoju i savremenim potrebama korisnika
_MG_4311

Generalno farmacija je vrlo važna komponenta privrede jer proizvodi proizvode sa visokom dodatnom vrijednošću. Kao neko ko je poslovno usko vezan uz farmacutsku industriju već 20 godina, izuzetno sam sretna što sam sada dio velike regionalne porodice zvane Galenika gdje su glavni prioriteti ljudi, zdravlje i održivo poslovanje. Mogu sa ponosom reći da uspješno prevazilazimo izazove u procesu proizvodnje i isporuke imajući u vidu globalne okolnosti. Naši napori da sva tržišta u regionu opskrbimo potrebnim visokokvalitetnim proizvodima su intenzivirani i nemamo problema u poslovanju. Fokusirani smo na ljude i proširenje našeg portfolija kako bismo što ažurnije odgovorili potrebama tržišta regiona.

Smatram da je to naša dužnost jer smo kompanija koja posluje odgovorno i ima tradiciju dugu 78 godina, te važi za regionalnog giganta u farmaceutskoj industriji. Naša kompanija je percipirana kao pouzdan brend zasnovan na kvaliteti i tradiciji, dobro poznat i drag kako starijim, tako i mlađim generacijama, te se uvijek trudimo da to i opravdamo.

Galenika je imala svoj razvojni put koji je 2017. godine krunisan tako što je postala dio brazilske NC grupe, koja uključuje EMS – najveću farmaceutsku kompaniju u Brazilu i jednu od najvećih farmaceutskih kompanija u cijeloj Latinskoj Americi. Ova akvizicija je rezultirala pravim strateškim partnerstvom, a sve za dobrobit potrošača. Grupacija zapošljava preko 10.000 ljudi dok 50% radi u farmaceutskoj industriji, koja je u fokusu poslovanja. EMS izvozi na 55 tržišta i ima četiri proizvodna pogona u Brazilu, a posjeduje i istraživačku laboratoriju MonteResearch u Italiji.

Uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom iz Brazila - EMS, Galenika je od početka godine uspješno realizovala transfer tehnologije za šest proizvoda iz novije generacije generičkih lijekova i započela pripremu za još pet. Galenika je prisutna na tržištu u regionu s lijekovima koji se izdaju na recept, lijekovima bez recepta (OTC lijekovi), kozmetičkim proizvodima i dodacima ishrani, uključujući i proizvode za jačanje imuniteta.

Proces transformacije koji je prošla Galenika učinio je da je to danas kompanija orijentisana na budućnost sa jasnom poslovnom misijom i inovativnim načinom poslovanja. Naša kompanija ima četiri komponente koje čine motor poslovanja, a to su: širenje portfolija, internacionalizacija, naši uposleni i timski rad. Aktivni smo i u okviru tema prevencije, što činimo kroz kampanje podizanje svijesti i korporativne inicijative, kao i partnerstva.

Tokom prethodnih godina kompanija je prošla kroz intenzivan period ulaganja i zahvaljujući tome se repozicionirala i zauzela visoko i stabilno mjesto po udjelu na farmaceutskom tržištu Bosne i Hercegovine. U prvoj polovini 2023. u Bosni i Hercegovini je prodaja povećana za 26%. Pored zemalja u regionu, kompanija posluje i na 16 međunarodnih tržišta na tri kontinenta, dok je na EU tržište povećala izvoz za 40%, gdje je lansirala 22 proizvoda. U poređenju sa prvom polovinom prošle godine, povećana je proizvodnja palete Galenikinih proizvoda za 7%.

Nove tehnologije su već počele formirati budućnost farmaceutske industrije, te se u idućih nekoliko godina očekuje kako će digitalna transformacija sa velikim sistemima podataka i analizama istih biti prioriteti u svim kompanijama, a naročito u farmaceutskim. S tim u vezi i na putu da postane ,,inteligentna kompanija’’, Galenika je u 2021. implementirala SAP Analytics Cloud – najnapredniju platformu koja kombinuje poslovnu inteligenciju (business intelligence), naprednu i prediktivnu analitiku i mogućnosti planiranja u integrisanom poslovnom okruženju.

Smjer kojim bi farmaceutska industrija mogla krenuti u idućim godinama biće potaknut naučnim napretkom, tehnološkim inovacijama i promjenama zdravstvenih potreba i zahtijeva. Inovacije su neophodne i one su vođene podacima i analitikom, dubinskim poznavanjem svakog tržišta, stručnošču i kreativnošću tima. Naš cilj je uvijek isti, a to je da se osluškuju potrebe tržišta i da se izvrše sva neophodna prilagođavanja savrmenenim potrebama postojećih i potencijalnih korisnika naših proizvoda. Svaka naša inovativna inicijativa, bez obzira na sektor ili oblast poslovanja, ima jednu zajedničku stvar, a to je: posvećenost ljudima i vjernost zdravlju.